Náš tím
Po PhD štúdiu na LFUK atestovala v odbore detská psychiatria. Pôsobila na Psychiatrickej klinike v Martine, vo vlastnej pedopsychiatrickej ambulancii, ako výskumníčka v Akademickom centre pre výskum autizmu, ako diagnostička v Autistickom centre Andreas a ako lektorka pre odbor liečebnej pedagogiky na Pedagogickej fakulte UK.
Je absolventkou 4-ročného life-koučingového výcviku v Prahe, Son-Rise programu online v ATCA v USA, 2. stupňa Handle prístupu terapie vývinových porúch, absolvovala semináre DIRFloortime u detí s autizmom, Senzorická integrácia v pedagogike, cyklus kurzov práce v Snoezelene, viacerých kurzov dotykových terapeutických metód vrátane kraniosakrálnej terapie a metamorfnej techniky, je aromaterapeutkou pre dušu a TIR (trauma incident reduction) facilitátorkou. Aktuálne je vo výcviku 3.stupňa Handle prístupu pre screenerov.
Spolupracovala s viacerými rodičovskými centrami na prednáškach o výchove, pre ktoré vytvorila a viedla hudobno-pohybové kurzy pre deti.
Niečo osobné: má rada spev, študovala ho na Konzervatóriu v Bratislave. Oddych si dopraje pri Marvelovkách a šoférovaní.
Po ukončení štúdia na Lekárskej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave pracovala na Psychiatrickej klinike LF UK a UNB v Bratislave. Absolvovala špecializačné štúdium v odbore psychiatria na Slovenskej zdravotníckej univerzite. Po špecializačnej skúške sa venovala predovšetkým organickým psychickým poruchám na jednotke intenzívnej psychiatrickej starostlivosti. Je doktorandkou na LF UK v odbore psychiatria, kde sa venuje demencii a reči.
Pravidelne sa venuje publikačnej a prednáškovej činnosti na Slovensku aj v zahraničí a získala viacero odborných certifikátov, vrátane Clinical Dementia Rating (CDR), Cohen-Mansfield Agitation Inventory (CMAI), Mini-Mental State Examination (MMSE), Neuropsychiatric Inventory (NPI) a iných.
Je členkou Slovenskej lekárskej komory, členkou dozornej rady Slovenskej psychiatrickej spoločnosti (SPsS), členkou jej Psychofarmakologickej a Sexuologickej sekcie, pôsobí ako vedecký sekretár Gerontopsychiatrickej sekcie, ako predseda dozornej rady Sekcie psychiatrov v špecializačnej príprave.
Od roku 2018 pôsobila ako odborný zástupca psychiatrickej ambulancie v Centre MEMORY n. o. a participovala na klinických farmakologických skúšaniach a medzinárodných projektoch. Taktiež spolupracovala s Neuroimunologickým ústavom Slovenskej akadémie vied a s Imunologickým ústavom LF UK na skúmaní imunogenetických a iných biologických markerov neurodegeneratívnych ochorení.
Neurodegeneratívne ochorenia patria aj medzi jej hlavné profesionálne záujmy.
Niečo osobné: mám rada nefalšovanú detskú radosť a lásku, blízkosť rodiny, šumenie lesa a mora, vôňu vzduchu po búrke, zeleň, slnečné teplo, večerné mihotanie ohňa v krbe, obedy na terase, výhľady, krémové zákusky, srdečný smiech, zaujímavosti, nové informácie, unášanie myšlienkami
Štúdium psychológie absolvovala na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Má ukončený dlhodobý výcvik v kognitívne behaviorálnej terapii (KBT) a špecializáciu v odbore klinická psychológia. Je zapísaná v registri Komory psychológov a Slovenskej psychoterapeutickej spoločnosti.
Má viac ako 10-ročnú prax s individuálnou a skupinovou psychoterapiou, psychoedukačnými skupinami a psychodiagnostickými vyšetreniami. Venovala sa primárne dospelým a adolescentom so závislosťou, ale aj širokou škálou ďalších problémov (najmä depresie, úzkosti, panické poruchy, poruchy príjmu potravy a pod.).
Absolvovala viaceré odborné workshopy a semináre (Základný kurz v Rorschachovej metóde, Test ruky, Neuropsychologická diagnostika neurologických ochorení a psychických porúch dospelých, Sebepoškozování a sebevražda jako téma v rozhovoru s klientem, Moderná psychodiagnostika psychotických porúch a ďalšie). Aktívne sa zúčastňuje na odborných medzinárodných konferenciách. Má dlhoročné skúsenosti s telefonickou krízovou intervenciou pre deti aj dospelých.
Niečo osobné: rada číta knihy, stanuje v prírode, energiu čerpá pri dance barre a pilatese.
Témy jej klientov sú najmä: školská neúspešnosť, adaptácia na školu, ťažkosti pri čítaní, písaní, počítaní, ťažkosti s pozornosťou a sústredením sa.
Ponúka psychoterapiu adolescentov a dospelých klientov. Pre deti zase diagnostiku porúch učenia (ŠVPU), reedukáciu a stimulačné programy na rozvíjanie funkcií dôležitých pre učenie sa.
Absolvovala viaceré odborné workshopy a semináre ako napr. detské písmo ako obraz osobnosti dieťaťa, splývavé čítanie, chaos a poriadok vo vzťahoch, výchova k zdravému životnému štýlu, práca so schémami.
Vytvorila stimulačný program pre predškolákov a program pre deti ZŠ, ktoré sú neúspešné v školskom prostredí.
Štúdium liečebnej pedagogiky (Pdf UK) ukončila v roku 1996. V roku 2002 získala doktorát z odboru špeciálna pedagogika. Absolvovala výcvik v Kognitívno-behaviorálnej terapii a od roku 2014 je zapísaná v registri Slovenskej komory iných zdravotníckych pracovníkov. V roku 2020 získala špecializáciu v odbore Liečebná pedagogika na SZU v Bratislave.
Má rada výzvy a medzi jej celoživotné patria práca, rodina a Tatry.
Po skončení štúdia psychológie na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave pokračovala v doktorandskom štúdiu, v rámci ktorého sa venovala psychodiagnostike, viedla semináre z klinickej psychológie a prednášala v rámci pregraduálneho a špecializačného štúdia na Lekárskej a Filozofickej fakulte Univerzity Komenského. Počas špecializačného štúdia klinickej psychológie (Filozofická fakulta UK, Bratislava) sa začala v klinickej praxi odborne venovať témam z oblasti sexuológie. Absolvovala vzdelávanie v psychosexuológii ukončené certifikátom ECPS (EFS-ESSM Certified Psycho-Sexologist) Európskej spoločnosti pre sexuálnu medicínu (ESSM) a pravidelne sa zúčastňuje medzinárodných konferencií.
Ako klinická psychologička je členkou výboru Slovenskej sexuologickej spoločnosti SLS a Sexuologickej sekcie Slovenskej psychiatrickej spoločnosti SLS. Aktívne sa podieľa na činnosti Asociácie klinických psychológov. Spolupracovala na tvorbe viacerých Štandardných diagnostických a terapeutických postupov v klinickej psychológii. V rámci kliniky Calma sa venuje sexuologickým témam, predovšetkým ženským a mužským sexuálnym dysfunkciám, adolescentom a dospelým v procese tranzície a otázkam sexuality v detskom veku.
Pri práci s intímnymi témami dbá na komfortnú zónu každého človeka, ľudský prístup a hľadanie riešenia s ohľadom na potreby klienta.
Niečo osobné: Má rada hory, lúčne kvety a filmové festivaly. Nechá sa uniesť hudbou a porcelánom.
Zaujíma sa o vývin dieťaťa, neuropsychológiu, úlohu pretrvávajúcich primitívnych reflexov a senzoricko-senzitívnej integrácie v rámci rôznych ťažkostí detí.
Vyštudovala psychológiu na Filozofickej fakulte Masarykovej univerzity v Brne. Je absolventkou kurzu Infra-low Neurofeedbacku v EEG Biofeedback Inštitúte v Prahe a Neurovývinovej stimulácie v Inštitúte neuro-vývojovej terapie a stimulácie (INVTS). Absolvovala prvý modul INPP terapie neuromotorickej nezrelosti v Instituto de Psicología Neuro-Fisiológica v Španielsku. Má ukončený kurz individualizovaného sluchového tréningu JIAS. Aktuálne je vo výcviku v tanečno-pohybovej terapii v Akademii Alternativa v Olomouci.
Absolvovala kurz krízovej intervencie tvárou v tvár v Prahe, v dištančnom psychologickom a sociálnom poradenstve a v Son-Rise programe online v ATCA v USA, ktorý je zameraný na terapiu autizmu. Vykonávala stáž v Národnom autistickom ústave. Má skúsenosti s prácou na krízovej linke a v poradenstve pre deti a mladistvých.
Niečo osobné: jej srdcovkou je tanec, jóga a dlhé prechádzky v horách so svojim psom a rodinou
Vyštudovala odbor liečebná pedagogika na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Svoju prax vykonávala v špeciálnej triede pre deti s poruchami autistického spektra, v domove sociálnych služieb, kde pracovala najmä s ľuďmi s viacnásobným postihnutím a v centre zameranom na diagnostiku a liečbu porúch pamäti. Absolvovala Son-Rise program online v ATCA v USA zameraný na terapiu autizmu, cyklus kurzov práce v multisenzorickom prostredí (Snoezelen) a kurz HANDLE 1. a 2. stupňa.
Aktuálne absolvuje kurz metódy Dr. Sindelar. Pre deti predškolského veku pripravuje a realizuje stimulačné programy. Je členkou Slovenskej komory iných zdravotníckych pracovníkov a členkou PRO LP Asociácie liečebných pedagógov.
Niečo osobné: rada počúva true crime podcasty, číta knihy a chodí do prírody.
Učaroval jej odbor psychiatrie už po skončení Strednej zdravotníckej školy v Trnave ako mladej začínajúcej sestre. V Psychiatrickej nemocnici Philippa Pinela v Pezinku sa rozhodla nielen pokračovať v získavaní odborných zručností, ale i v rozširovaní odborného portfólia svojich vedomostí.
Po ukončení Špecializačného štúdia na Slovenskej postgraduálnej akadémii v Bratislave pokračovala štúdiom v odbore Ošetrovateľstva na Fakulte zdravotníctva a sociálnej práce Trnavskej univerzity v Trnave, ktoré úspešne ukončila. Súbežne študovala v doplňujúcom pedagogickom štúdiu na tejto univerzite. Svoje vedomosti, ale najmä praxou získané odborné zručnosti následne odovzdávala študentom/študentkám na Vysokej škole zdravotníctva a sociálnej práce svätej Alžbety v Bratislave v odbore Ošetrovateľstvo. Neskôr pokračovala v manažérskom štúdiu na Slovenskej zdravotníckej univerzite, Lekárskej fakulte v Bratislave v odbore Zdravotnícky manažment a financovanie.
Má potrebné vedomosti, zručnosti a skúsenosti pre nácvik relaxačných a stabilizačných techník, vedenie skupinových aktivít u detí i dospelých, je taktiež facilitátorkou TIR – u (Traumatic Incident Reduction). Svoje odborné zručnosti zúročuje aj v dištančnom poradenstve v krízovej intervencii a pod dohľadom supervízora s pravidelnými supervíziami.
Je členkou Slovenskej komory sestier a pôrodných asistentiek, v sekcii psychiatrických sestier a Ligy za duševné zdravie.
Niečo osobné: rodina, ktorá je pre ňu veľkým zdrojom energie, vzťahy, pečenie, vzdelávanie
Vyštudovala jednoodborovú psychológiu na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Má viac ako 10 ročnú prax v práci dominantne s detskou, ale aj dospelou klientelou. Pracovala ako zástupkyňa v pedagogicko–psychologickej poradni, kde sa zameriavala na emocionálne, osobnostné a vývinové problémy detí a dospievajúcich.
Realizovala sa ako dobrovoľníčka v nízkoprahovom centre. Je odbornou garantkou Života bez závislostí v Poprade. Vytvárala preventívne programy pre deti a dospievajúcich a venovala sa aj ich lektorovaniu.
Pracovala tiež s rozvojovými skupinami nadaných detí. Jej srdcovými témami sú práca s úzkosťou, neistotami, vzťahovou oblasťou (vzťah k sebe a k ostatným).
Má ukončený dlhodobý výcvik v gestalt terapii. Okrem toho absolvovala napr. integratívnu prácu s motiváciou a zmenou s deťmi a adolescentmi v rodinách, kurzy krízovej intervencie, kurzy diagnostiky vzťahovej väzby, výcvik vo facilitácii malých skupín a veľkých skupín a mnohé ďalšie.
Niečo osobné: rada číta, športuje, miluje prírodu
Štúdium medicíny skončila v roku 2006 na Lekárskej fakulte Ľvivskej národnej lekárskej univerzity.
Psychiatrickú prax získala na Psychiatrickej klinike Lekárskej fakulty Univerzity Komenského (LF UK) a Univerzitnej nemocnice Bratislava (UNB). Má pracovné skúsenosti z psychiatrickej ambulancie, akútneho psychiatrického oddelenia, otvoreného psychiatrického oddelenia a gerontopsychiatrického oddelenia. Vykonávala pohotovostné služby.
Dva roky pracovala ako asistentka na Lekárskej fakulte Univerzity Komenského.
Spolupracovala s Ligou za duševné zdravie.
Zaujíma sa o problematiku porúch spánku, ADHD u dospelých, psychosomatiku, psychické poruchy pri neurologických ochoreniach a iné.
Za dôležitý považuje komplexný prístup v starostlivosti o duševné zdravie, teda okrem farmakoterapie aj využívanie individuálnej a skupinovej psychoterapie, arteterapie, muzikoterapie a ďalších.
Duševné a telesné zdravie tvoria jeden celok, vzájomne sa ovplyvňujú, pôsobia na kvalitu života človeka. Starostlivosť o duševné zdravie je rovnako dôležitá ako starostlivosť o telesné zdravie.
Niečo osobné: má rada hudbu, kvety, prechádzky, ping-pong, stretnutia s kamarátmi
Štúdium psychológie absolvovala na Filozofickej fakulte UK v Bratislave. Pracovala ako školská psychologička na Strednej odbornej škole v Bratislave, neskôr v zariadení Centra poradenstva a prevencie v Bratislave, kde sa venovala individuálnemu poradenskému procesu a psychodiagnostike.
V psychodiagnostike využíva rôzne metódy, ako je Rorschachov test, OPD-2 rozhovor a tvorba diagnostickej úvahy, ktorá berie do úvahy aj kvalitatívnu zložku diagnostického procesu.
V terapii využíva postupy hlbinnej psychodynamickej psychoterapie, t.j. metódu rozhovorom zameraným na uvedomenie si nevedomého. Pri práci využíva kladenie otázok, klarifikáciu či interpretáciu.
Naďalej sa vzdeláva v klinickej psychológii na FIF UK v Bratislave, a tiež v rôznych psychodiagnostických metódach.
Niečo osobné: rada trávi čas prechádzkami mestom
Je frekventantom výcviku Katatýmne imaginatívnej psychoterapie. Má absolvovaný kurz krízovej intervencie a bol tiež frekventantom kurzu expresívnej arteterapie.
Jeho predošlá prax zahŕňa prácu s teenagermi a dospelými v krízovom nízkoprahovom klube, takisto dištančné poradenstvo a krízovú intervenciu s mladými ľuďmi a deťmi v online priestore.
Má tiež skúsenosti s prácou s deťmi s poruchami autistického spektra.
Pracoval v dome sociálnych služieb ako odborný pracovník predovšetkým s ľuďmi s psychotickými poruchami schizofrenického spektra.
Bol členom tímu prvej psychologickej pomoci na slovensko-ukrajinských hraniciach pre ľudí ohrozených vojnovým konfliktom.
Dlhodobo sa venuje meditácii a mindfulness (absolvovaný kurz Mindfulness Based Stress Reduction).
Niečo osobné: hrá na hudobné nástroje
Absolvovala magisterské štúdium na Fakulte psychológie Paneurópskej vysokej školy v Bratislave. V minulosti sa venovala deťom s poruchami autistického spektra v procese edukácie. Je absolventkou kurzu neurovývinovej terapie a stimulácie v Cortex Academy v Prahe. Absolvovala online kurz programu Son-Rise v Autism Treatment Center. Venuje sa nedirektívnej terapii hrou pod vedením PTI. Momentálne je tiež zaradená v špecializačnom štúdiu klinickej psychológie na FFUK.
Zaujíma sa o vývin dieťaťa, neuropsychológiu a priťahujú ju témy pozitívnej psychológie.
Niečo osobné: hra na klavír, prechádzky so svojim psom
Vyštudovala odbor logopédia a následne absolvovala špecializačné štúdium klinickej logopédie na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave.
Jej hlavnou odbornou náplňou je prevencia, diagnostika a terapia narušenej komunikačnej schopnosti u detí, ako aj u dospelých klientov. Ponúka intervenciu širokého spektra rôznych komunikačných ťažkostí, pri ktorých využíva techniky, cvičenia, hry a komunikačné stratégie, ktoré nenásilnou formou pomáhajú v rozvoji jazykových schopností a prihliadajú na potreby každého jednotlivca.
Zúčastnila sa tvorby projektu študentov z FIIT STU – Speekle, kde spoločne vytvorili niekoľko logopedických aplikácií pre zlepšenie efektivity a hravej formy logopedickej intervencie.
Pre zvýšenie svojej odbornosti sa pravidelne zúčastňuje rôznych workshopov a seminárov, ako sú napríklad semináre v oblasti porúch hlasu, PAS problematiky, myofunkčných porúch, porúch prehĺtania, afázií a podobne.
Niečo osobné: spev, badminton, cestovanie
Po ukončení stredoškolského štúdia začala pracovať ako detská sestra na internom oddelení NsP Kramáre. Študovala na Vysokej škole zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety v Bratislave, kde získala titul Mgr. v odbore Ošetrovateľstvo. Popri štúdiu zároveň pracovala v zdravotníckych zariadeniach ako sestra a koordinátorka zdravotnej starostlivosti.
Študovala tiež tradičnú čínsku medicínu v Prahe, štúdium ukončila ako Terapeut TČM diplomom z Tianjinskej univerzity v Číne. Venuje sa diagnostike, akupunktúre, fytoterapii, diagnostike z jazyka, bankovaniu, moxovaniu, guashi. Svoje vedomosti dopĺňa postgraduálnym vzdelávaním v oblasti fytoterapie, gynekológie, dermatológie, neurológie, urológie, liečby bolesti.
Absolvovala stáže v Chengdu University of Traditional Chinese Medicine v Číne.
Neskôr pracovala v oblasti psychiatrie ako sestra / referent readaptačnej starostlivosti pre liečbu závislostí spôsobených psychoaktívnymi látkami, a závislostí patriacich do skupiny špecifických porúch osobnosti.
Niečo osobné: rodina, divadlo, cestovanie, alternatívna medicína
Vyštudovala jednoodborovú psychológiu na Univerzite Komenského v Bratislave (FSEV UK). V rámci doktorandského štúdia v odbore psychológia zdravia na FSEV UK so školiacim pracoviskom na ÚVSK SAV, v. v. i. sa venovala postojom adolescentov voči znevýhodneným rovesníkom. Počas štúdia sa aktívne zúčastňovala vedeckých konferencií, publikovala odborné články a v rámci pedagogickej činnosti viedla odborné semináre (napr. Psychológia rodiny).
Popri štúdiu pracovala ako psychologička v komunitnom centre, kde sa venovala individuálnej a skupinovej psychologickej podpore, poradenstvu a intervenciám.
Pracovala tiež v ordinácii klinickej psychológie, kde vykonávala psychodiagnostiku a psychoterapiu detí, adolescentov a mladých dospelých.
V súčasnosti je frekventantkou dlhodobého psychoterapeutického výcviku v rámci Slovenského inštitútu psychodynamickej psychoterapie (SIPP) a je tiež zaradená v špecializačnom štúdiu klinickej psychológie na Slovenskej zdravotníckej univerzite (SZU).
Neustále sa vzdeláva a svoju odbornosť si tak dopĺňa rôznymi vzdelávacími aktivitami, seminármi a workshopmi (napr. intenzívny kurz práce s terapeutickými kartami, práca s detskou kresbou, psychosomatické poruchy a ich psychoterapia, tréning krízovej intervencie a iné).
V rámci svojej odbornej práce sa venuje čiastkovej, ale aj komplexnej psychodiagnostike a psychoterapii detí, dospievajúcich, ale aj dospelých.
Niečo osobné: Baví ju počúvať hudbu a podcasty. Rada tancuje, cestuje, trávi čas sebarozvojom a prechádzkami, alebo so svojimi blízkymi.
Magisterské štúdium jednoodborovej psychológie absolvovala na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave.
V predchádzajúcom zamestnaní sa venovala prevažne deťom v predškolskom veku. V rámci svojej odbornej práce sa zameriava najmä na terapie detí v predškolskom a školskom veku.
Odbornosť a nové skúsenosti si dopĺňa rôznymi seminármi, workshopmi a vzdelávaním – práca s detskou kresbou, aktivity s detským klientom v rámci individuálnej práce, stimulačný program pre predškolákov, využitie projektívnych terapeutických nástrojov pri práci s deťmi, dieťa a rodina v rozvode, diagnostika a terapia deficitov čiastkových funkcií – Metóda Dr. Sindelar. Momentálne je účastníčkou ročného vzdelávania v nedirektívnej terapii hrou.
Niečo osobné: kultúra, hudba, prechádzky v prírode. Rada trávi čas so svojou rodinou a s kamarátmi.
Po štúdiu medicíny na Lekárskej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave pracovala na Centrálnom prijímacom oddelení a na Onkologickej klinike s dospelými klientmi. K téme duševného zdravia sa dostala dvojročným štúdiom psychológie na Filozofickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave.
Absolvovala viaceré Montessori semináre pre deti do 6 rokov (Ako sa spolu hrať a pritom rásť, Ako drobca naučiť myslieť, Najdôležitejší je začiatok). Venovala sa tiež problematike zdravej výživy a podpore zdravia prírodnou cestou.
Zaujíma sa o koncept Rešpektujúcej výchovy a Teóriu typov. Jej najväčšou výzvou a učiteľmi sú vlastné deti.
Je zaradená do predatestačneho štúdia v odbore detská psychiatria. Na Klinike Calma pracuje s deťmi a adolescentmi pod supervíziou MUDr. Veroniky Marcinčákovej Husárovej, PhD.
Niečo osobné: miluje knihy, hory a čokoládu
Vyštudoval bakalárske štúdium na Filozofickej fakulte Ostravskej Univerzity v Ostrave a magisterské štúdium jednoodborovej psychológie na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave.
Popri štúdiu sa venoval práci s deťmi s poruchou autistického spektra, ale aj inými neurovývinovými poruchami (napr. ADHD). Okrem detí pracoval so seniormi, kde asistoval pri kognitívnych cvičeniach (kognitívna rehabilitácia). Neskôr počas štúdia absolvoval prax v Centre poradenstva a prevencie, kde sa oboznámil s psychodiagnostikou. Pracoval na krízovej linke a v krízovom centre ako krízový intervent. Absolvoval kurz Prvej Psychologickej pomoci v Olomouci. Neskôr absolvoval kurz krízovej intervencie v Bratislave.
Čo ma na mojej práci najviac napĺňa: Keď vidím, že niekomu pomáham, sprevádzam ho v jeho živote a vidím, že mu práca so mnou niečo dáva.
Obľúbený citát: ,,Jediným zmyslom ľudskej existencie je zapaľovať svetlo v temnotách obyčajného bytia.“ C. G. Jung
Niečo osobné: rád športuje (beh, plávanie, kalistenika, jóga) a číta knihy
Vyštudovala jednoodborovú psychológiu na filozofickej fakulte Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Jej skúsenosti zahŕňajú prácu v detskom centre zameranom na inkluzívny model vzdelávania predškolákov a individuálne terapie slúžiace na podporu vývinu detí so špeciálnymi potrebami, pomocou terapie hrou a montessori prvkov. V blízkej budúcnosti sa plánuje prihlásiť na špecializačné štúdium klinickej psychológie, vďaka ktorému prehĺbi a rozšíri svoje znalosti.
Niečo osobné: rada športuje, číta dobré knihy, relaxuje pri seriáli a najradšej trávi čas so svojimi blízkymi.
Obľúbený citát od E. Fromma: „Len človek, ktorý verí sám sebe, môže dôverovať iným.“ alebo od Matky Terezy: „Nesnaž sa robiť veľké veci, ale len malé veci s veľkou láskou.“
Čo ma na mojej práci najviac napĺňa:
Najväčšou radosťou je pre mňa vnímať a podieľať sa na „drobných“ krôčikoch, ktoré postupne môžu vytvoriť krásny obraz života detí so špeciálnymi potrebami a ich rodín. Rovnako tak ma teší približovať sa k hravým detským dušiam, ktoré často dokážu dospelých obohatiť a naučiť nás vidieť svet novými očami.