Cítim napätie

V dnešnej dobe zažívame veľké množstvo situácií, ktoré zvyšujú psychické napätie. Tento nepríjemný vnútorný stav sa prejavuje nepohodou, podráždenosťou, zmenami nálad. Psychické napätie sa odzrkadľuje aj napätím v tele. Napríklad bolesťami hlavy, krčnej chrbtice, poruchami trávenia a spánku. Psychické napätie sa zvyčajne neobjaví len tak zo dňa na deň. Vytvára sa postupne. Môžu zaň aj vysoké nároky na seba, potreba uspieť, podať výkon, perfekcionizmus. Stupňuje sa pocit, že musíme robiť stále viac, že deň má málo hodín, človek žije v neustálom strese, nestíha, a je veľmi ťažké vypnúť a oddychovať. Väčšinou pomôže si svoju situáciu uvedomiť. Zaradiť do svojho života odpočinok, zmeniť životný rytmus. Fyzická aktivita, dlhší spánok, rozhovor s blízkym, prípadne zmena životosprávy je tiež správnym rozhodnutím pre zníženie napätia.

 

Možnosti liečby

Ak tieto opatrenia neprinesú žiadaný výsledok, rozhovor s odborníkom na duševné zdravie môže pomôcť s hľadaním príčin, ktoré stoja v pozadí zvýšeného psychického napätia, ktoré prežívate.

 

 


Kategórie: Dospelí, Strach